BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, May 21, 2009

Kasih ibu.



Seminggu berlalu sudah, di rumah menghabiskan masa cuti semester. Mahu bicara tentang kasih ibu, Mei yang dipenuhi kasih ibu. juga hari-hari dan bulan-bulan lainnya. Mei, khasnya kerana hari ibu disambut pada bulan ini.
Pulang ke rumah, seminggu ini juga aku didatangi sakit yang tidak mahu aku undang walau sekali pun. Hmm, sakit gigi. Aduh, parah rasanya! Makan dan aktiviti lain segalanya terbatas. Bila bicara, ramai yang anggap aku bermimikkan marah, mana tidaknya, bercakap sambil menggigit gigi. (bayangkanlah sendiri…)
Alhamdulillah, demi anak yang manja ni, (hehe…) ibu buatkan milo panas. Khas untuk insan yang tak pandai telan ubat macam aku ni. Hahah…sepupu aku yang baik hati pula, beri aku sebiji pil penahan sakit. Alhamdulillah, pil kapsul. Apa lagi, kapsulnya tinggal di luar, serbuknya bergaul mesra dengan milo panas tadi. Kacau…kacau…dan minum.
Syukur, lepas hari tu, bengkak di pipi mula susut. Dan mulut aku dan boleh menganga agak luas. (heheh…) tapi lambat juga aku boleh makan dengan sempurna. Yalah, sakitnya kuat. Tapi ubatnya sebiji je aku telan. Memangla proses penyembuhannya lambat.
Terima kasih emak, milo panas dan kasih emak. Buatkan sakitnya tidak terasa sangat. Kasih emak hingga syurga. Dan kini menanti Jun. Kasih ayah bertaut pada bulan ini. ya!

0 lonjakan suara: