BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 10, 2009

moga ada hikmahnya...amin.

tamat jam 4.30 pagi, latihan kebakaran.
Dalam perjalanan pulang ke kamar, saya terasa ada yang tidak kena pada tubuh. rasanya berdenyut-denyut. Saya gagahkan perjalanan dengan sesekali mengungkap rasa sakit, dan sesekali bergelak tawa dengan rakan-rakan yang berteman sama untuk kembali ke kamar. namun, tawa saya jadi tawar. saya mengerang kesakitan dari dalam.

tiba di kamar, cepat-cepat saya rebahkan tubuh. tatkala lampu dipadam, mata dipejam seperti pura-pura untuk lena. Ah, lama sekali saya ambil masa untuk lelap kerana kepala saya semakin berdenyut rasa. Akhirnya, saya lelah dalam lena. Lena saya dihiasi dengan titik-titik jernih air mata.

pagi ini, saya terjaga tepat jam 10.05 pagi setelah bangun sebentar jam 5.06 pagi untuk sahur (hanya seteguk air) dan subuh. sakitnya masih berbaki, saya lena hingga tidak sedar mentari cuba-cuba masuk dari celahan tirai jendela. dan saya terpaksa untuk tidah hadir ke kuliah pada jam 10-12. maaf atas kesakitan ini, tidak dapat banyak kerja saya lakukan.

dugaan Allah ini saya cuba ringankan dengan meluahkan rasa di kamar blog, dan berbual seketika bersama Kakak di Facebook-hanya seketika. dan kanda juga sebagai penguat rasa. panggilan ke ibu juga menyentuh hati saya supaya kuatkan semangat. namun, saya kembali berbaring di katil. untuk hilangkan rasa sakit ini secara total, hendaknya. moga migrain ini akan pergi secepatnya. tidak tertahan menanggung rasa resah dalam neuron-neuron yang mungkin sedang bertelagah tentang hidupnya.

sagala nikmat Tuhan ini, saya syukuri sepenuh hati. moga ada hikmah di sebalik kesakitan ini. dan moga saya dapat meneruskan puasa hingga ke hujung waktu. amin.

0 lonjakan suara: