BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, November 24, 2009

Berperang dengan Mimpi

Untuk sekian kalinya, penantian menjadi episod duga yang amat tinggi.

Awal november 2009 sudah mula merapatkan diri dengan sepenuhnya tugasan menaip. Waktu lapang sementara menanti mulanya semester baru tahun 2010, saya hidangkan dengan ilmu taip menaip di rumah. tiba waktu malam, menjengah pula debar dan sepi lena.

sebenarnya, kisah tentang mimpi yang mahu saya kirimkan pada ruang tulis kali ini. Ah, benak telah larut dengan pelbagai sogokan rasa pilu. Tulisan juga jadi haru. hmmph!

setiap malam, saya menanti ruang detik jam 12 untuk mula lena. dan apabila sudah mula mata berkelip-kelip, saya pula sentiasa asyik dilamun mimpi. Harapan untuk mimpi itu sebenarnya. Namun...

setiap kali bangkit dari lena, adakalanya saya tersenyum dan adakalanya saya tidak senyum. Kerana mimpi adalah ruang untuk saya yang suka mengelamun ni, mengecap bahagia. Kononnya lah kan. :)

Tak mengapalah jika mimpi yang diidam-idamkan tidak sampai, tetapi watak-watak mimpi yang diharapkan tiba-tiba muncul. Pada mulanya saya sangat suka dan senyum. Namun... Jalan ceritanya pula tidak seindah yang dimahukan. betullah, tidak segalanya yang kita mahukan akan tercapai. Mula hari itu saya mula jadi leka dengan bayangan mimpi hampa itu. rasa tidak semangat untuk terus lena.

setiap malam, sebelum lena saya berwuduk dan berdoa agar kebahagiaan yang diimpikan dalam lena tercapai. Syukur pada Allah, malam semalam mimpi saya amat indah. Saya bertemu dengan guru yang amat saya sayang tanpa saya rancang untuk mimpi ini. dalam mimpi, saya berbual-bual panjang dengan cikgu. Kisahnya seolah-olah menggambarkan cerita yang sebenar. Namun sedikit hampa apabila sms yang saya kirim pada cikgu di awal pagi tidak berbalas. Mungkin cikgu saya sibuk. Saya mengerti.

Terima kasih Allah. Kisah kurang enak dari mimpi Kau balaskan jua dengan mimpi indah sebegini. Aku sahaja yang berlebih-lebih perasan untuk mengecap bahagia pada mimpi yang aku ciptakan selalu. Tak mengapalah, aku redha dan pasrah atas setiap yang Engkau berikan. dan aku tidak akan berhenti usaha untuk mengecap bahagia yang lain. Syukur pada-Mu.

Cuti semester saya harungi dengan penuh liku dan cabaran untuk disiplinkan diri. Sesungguhnya, menulis dan terus menulis. Membaca dan terus membaca... :)

selepas ini mahu terbang pula...siap-siap untuk honeymoon! :)

0 lonjakan suara: