BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, November 11, 2009

Turut Bersama

~~setiap kali kupandang wajahmu, kau tidak pernah lekang untuk memberi senyum. elok sahaja, terpampang manis indah itu pada bibirmu. aku jadi riang pada kisah cintamu, yang engkau titipkan tiap kali kita berbicara. 'bertuah gadis itu, memilikimu.' kataku hanya pada hati.

~~namun, kini. aku turut lena bersama anganmu. Engkau tidak lagi mahu senyum. Tiada lagi manis indah terukir pada bibirmu. Aku jadi diam, bungkam tiada bicara. Memandang engkau juga aku jadi sayu. Matamu berperanan lebih. Sering sahaja kulihat berair dan terus-terus mengalir. Bicara indah tentangnya, mengalirkan air mata sucimu. 'sudah takdir dia pergi.' tidak terluah kataku ini padamu.





~~sahabatku, mengertilah. Tuhan lebih menyayanginya. Cinta sucimu berbalas kasih yang sangat indah. Sesuci kasih Tuhan padanya. Dan Tuhan memanggil dia kerana sayangnya Tuhan padanya. Bertuah engkau memilih dan memiliki hatinya yang memberi sepenuh cinta padamu. Cintamu dan cintanya berbalas suci kasih Tuhan. Redha dengan pemergiannya, suatu hari nanti pasti kau akan bertemunya jua. Dan sahabat, kita sama-sama mengingatinya dengan iringan doa sentiasa. Dan kita iring kasih sucinya pada bait-bait indah kata, suci air mata dan kasih sepenuhnya.

tiada lagi kata-kataku pada hati, segalanya kulontarkan untukmu. Untuk engkau mengerti, bahawa aku sangat menyayangimu. Walau tidak memilikimu, aku mahu engkau bahagia bersama kenangannya. Dan aku meraih setiap duka dan lukamu. Biar aku turut bersama, takkan biar engkau derita. sahabatku.

0 lonjakan suara: