BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 28, 2009

Pada awal


Seawal 6.45 pagi, walau terasa sudah lewat untuk menunaikan fardhu keatas-Nya, dia lantas bergerak hebat ke kamar mandi. Tepat jam 7.15 pagi segalanya selesai dalam kadar sederhana laju. Alhamdulillah, masih lagi Tuhan memberi dia kesempatan untuk terus menjalani segala nikmat di dunia ini, tanpa dia lupa akan dunia-Nya yang lain. Syukur.

Kuliah am 8 pagi dihadiri tepat pada masa. Biru pilihan hatinya hari ini. Dalam langkah menuju jalan ke kelas, dia tersenyum sebagai alas kepada lelah yang mengejar waktu. Sudah ada misi untuk sampai ke kelas sebelum pensyarah masuk, dan dia berjaya lalu dirayakan dengan senyuman manis yang panjang.

Kuliah berjalan lancar. Seperti biasa lontaran soalan daripada pensyarah yang suka menduga pelajarnya, tidak lekang tersua. Dia juga dijadikan pilihan untuk mengungkap setiap jawapan. Ada yang dapat dijawab, ada juga yang tidak. Sebulan sudah otak dan benak direhatkan sehabis-habisnya, beginilah aksi setiap kali bermula semester baru. Ada yang menggaru-garu, dan ada juga yang bersemangat waja melontar jawapan, walaupun salah. Tidak salah mencuba. Bukan dimarah pun, sekadar memenuhi tuntutan keyakinan untuk bersuara.

Kuliah kedua, agak melenakan. Tekad untuk tidak lena berjaya diatasi.

*****************

0 lonjakan suara: