BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, January 31, 2010

Inikah akhirnya?

Adakah ini jalan akhir? Sekali lagi aku ditinggal pergi. Disisih jauh daripada insan yang aku sayang…

Tuhan, kepada-Mu aku membawa diri. Doa-doaku masih kurang untuk dimengerti. Aku masih belum jadi hamba-Mu yang baik. Masih jauh jalanku untuk aku perkukuhkan rasa insaniah dalam diri. Tuhan, aku perbaiki setiap hari diri ini. Aku muasabah setiap detik hati ini. Selalu mendekat pada-Mu. Bacaan kitab suci-Mu yang aku laungkan, juga masih belum bisa menguatkan doaku. Tuhan, tidak akan aku putus asa. Aku akan tetap berdoa dan bermohon daripada-Mu. Aku tahu, dugaan-Mu kini kuat untukku. Akan aku laluinya, dengan jitu. Hanya kerana-Mu Ya Allah.

Atas dugaan ini, aku redha. Jika itu pintanya. Aku rela. Aku merayu dalam diam. Agar masih ada sisa rasa sayang untuk diriku. Pergilah, tenangkan segala dukamu. Maaf, aku terlalu buat dirimu dilanda duka selalu. Bukan pintaku. Hanya keadaan yang merampas segala kemesraan kita. Entahlah, apa lagi bicara yang boleh betulkan keadaan ini. Segalanya telah aku luahkan. Moga masih ada rahmat dalam hubungan ini.

Tuhan, aku berdamping pada-Mu selalu. Aku perbaiki diriku hanya untuk-Mu. Terimalah doaku, hamba-Mu yang hina ini. Atas tangisan hati, jalinkan hubunganku sesama makhluk-Mu dengan baik dan tiada sengketa. Sendirian ini, aku jalani dengan tabah. Sendirian ini, aku harungi dengan kuat. InsyaAllah. Amin.

Terima kasih memberi aku rasa sayangmu. Terima kasih atas budimu. Terima kasih menghargaiku. Terima kasih segalanya. Moga ada ketenangan padamu. Amin.

Hanya aku ingin kau tahu, tiada berkurangan rasa sayangku padamu.

0 lonjakan suara: