BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 28, 2010

'sudah ada peminat?'

Salam manis untuk hari ini. Moga lebih baik setiap yang berlaku daripada semalam. Sedikit bicara tentang semalam. Tidak beberapa baik apabila menjelang malam. Keadaan perut tidak selesa, sakitnya kepalang terasa. Akibatnya, mood dan perasaan terganggu habis-habisan. Entah berapa kali minyak YU YEE dituang dan disapu pada perut. Mata pula sakit memandang gelagat irama ahli-ahli rumah yang tidak sekata. Terluah kata-kata bisa di mukabuku. Maaf andai sesiapa yang terasa. Tetapi, bagus juga lakuan begitu. Masih ada yang terkesan dan berubah kepada lebih baik dan mengikut peraturan.




Habis kisah semalam, hari ini pula. 28 Januari 2010. Proses mengundi dan sesi pilihan raya berlangsung. Syukur, aman terasa. Tiada kekacauan berlaku. Sudah memilih kepada yang sepatutnya. Moga pentadbiran berlaku dengan lebih baik lagi. Untuk masa akan datang dan seterusnya.





Dalam masa yang singkat, berada di luar. Luar dari dalam bilik, tetapi masih dalam kampus. Teruja dan rasa dihargai apabila ada insan yang mengenali diri ini, walaupun saya sendiri tidak mengenalinya. Karya dan hasil kemenangan dijadikan bukti saya dikenali, itu kata-kata dari bibirnya. Alhamdulillah. Ada juga insan yang mengatakan kepada rakannya, ‘ini, bakal penulis terkenal.’ ‘wah, sasterawan negara datang.’ Ukiran senyum melebar. Dalam hati mengucap syukur yang panjang. Itu satu doa yang sentiasa saya aminkan. Terima kasih kalian yang mengenali diri ini. Sesekali berjalan dan melangkah terfikir seperti ‘sudah ada peminatkah?’ Moga, pujian ini banyak membantu dalam perkembangan aktiviti penulisan supaya lebih bermutu dan berilmu. Moga pujian ini juga tidak melalaikan, namun lebih mengharapkan sentiasa kekal di jalan Allah. Agar ilmu yang ditaburkan melalui penulisan ini, benar dan bermakna. Hanya kerana Allah. Amin.




Setakat tengah hari ini, itu yang berlaku. Mengharapkan hal-hal yang lebih baik selepas ini. Dengan izin-Nya. Amin. Wasalam.
hJ

0 lonjakan suara: