BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, August 22, 2009

Ramadhan al-Mubarak pertama hari ini.


(dengan nama Allah, saya bicara kerana-NYA)

Alhamdulillah, selamat hari pertama Ramadhan untuk umat Islam semuanya. Saya pula begitu rindu untuk berpuasa Ramadhan ini. hmm, mungkin lusa baru boleh mula. Seperti dicipta-NYA untuk hawa, ada ruang-ruang istimewa kami tidak diizinkan berpuasa dan melakukan ibadah lain.

hari ini, saya turun ke dapur, memasak untuk rakan-rakan yang berpuasa. Kami berkongsi seramai 6 orang untuk juadah berbuka selama 1 bulan ini. InsyaAllah. Saya masak telur sambal dan taugeh campur cendawan goreng. Alhamdulillah, hasil masakan sedap (pujian dari rakan-rakan). hmm, moga dapat masak untuk yang tersayang suatu hari nanti (bila sudah ada yang bergelar kekasih ya. :) ) sekarang masih single. jadi masak untuk diri sendiri dahulu. :) berlatih untuk tambahkan perencah supaya lagi sedap. :)

sesungguhnya, Ramadhan ini saya bersyukur kerana Allah memberi peluang untuk terus merasai keindahan bulan mulia ini. Syukur pada-MU Tuhan.

Moga terasa indah juga ayah, ibu dan adik di rumah. Untuk adik yang berbakti pada pesakit-pesakit, moga bersabar terhadap segala ujian Allah yang getir ini.

dan buat kanda tersayang (masih belum hadir), dinda mendoakan kanda dari jauh. moga pertemuan kita nanti dihiasi segala keindahan ILahi. AMin.

2 lonjakan suara:

Putera Cinta said...

salam...

siapa kanda tersayang?

kalau kanda itu adalah diri ini...
ucapan terima kasih kanda hulurkan kerana mendoakan untuk kanda...

teringin juga merasa air tangan dinda.. :-)

mungkin satu hari nanti....

hasni Jamali said...

hmm, salam manis.

mungkin juga kanda. dinda berasa bahagia menyebut rasa sayang buat kanda. seikhlas tulus dari hati.

insyaAllah, akan sampai juga saatnya nanti, kanda merasa masakan dinda. :)

insyaALlah. amin.