BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, June 4, 2010

4 Jun 2010

Petang tadi hanna ke Pasar Malam dengan Mia. Alhamdulillah, seronok tengok Mia memilih tudung. Sesekali menyelinap mata memandang keletah Mia yang agak cerewet. Oh, tiba-tiba hujan. Mula-mula perlahan atau kata lain gerimis. Lama-lama lebat pula. Apa lagi, mulut hanna terus membebel. Ish, terdetik dalam hati "hujan itu rahmat dari Allah. Tak baik hanna merungut." Alhamdulillah, hanna cepat sedar. Ampunkan hanna, Ya Allah. Amin.

Melihat Mia yang bertambah ceria memilih tudungnya, hanna pun hilang resahkan hujan. Kami meredah hujan sama-sama. Sesekali kami berteduh di bawah payungan gerai-gerai. Pilih yang ini tidak berkenan, pilih yang itu tidak kena...Pilih dan pilih, akhirnya hanna pula yang bingung.

Akhir juga, hanna sempat memadankan sehelai dua tudung. hmm, dalam hati tersenyum-senyum. "Lawa juga. Nak beli tapi tak cukup duit. Esok perlu pakai duit untuk ke kursus. Letak baliklah."

Tiba-tiba, Mia minta pendapat hanna tentang tudung yang dipegang. Tudung Syria yang sibuk orang perempuan sekarang gayakan. Wah, Mia juga tidak mahu lepaskan peluang. Bila lihat Mia tersenyum, hanna rasa lega sangat. Suka lihat Mia begitu. Senyum dalam senang. "Alhamdulillah, temu juga Mia dengan pilihan hatinya."

Tanpa sedar, Mia ambil sekali tudung yang hanna gayakan. Mia bayarkan. "Ya Allah, syukur. Alhamdulillah. hanna anggap tudung itu hadiah dari Mia sempena keputusan peperiksaan hanna yang agak membanggakan kami. Terima kasih Mia."

Pulang ke rumah, bersama Mia. Kasihan Mia, esok hanna akan ke kursus. Mia tinggal seorang. Suami Mia kerja. Anak Mia pula sedikit nakal. Suka keluar malam. Kasihan Mia tinggal seorang di rumah. Bila malam.

"Apa akan hanna fikirkan nanti. Pasti akan sentiasa teringatkan Mia. Sepanjang seminggu, harapnya rindu hanna pada Mia bertambah-tambah erat. Sesungguhnya hanna sayang Mia. Sayang sangat-sangat."

"Tahniah hanna, mencapai keputusan terbaik untuk diri iaitu 3.73. Walaupun standard U perlukan 3.76 untuk kelas pertama, sekurang-kurangnya hanna sudah banggakan Mia dan keluarga. Moga hanna terus maju dan kekal dalam iman. Esok dan hari-hari seterusnya di kursus, pandai-pandai bawa diri. Sentiasa amalkan nasihat yang Mia pesankan ya."

'Assalamualaikum'

0 lonjakan suara: