BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, January 5, 2009

Aku dalam linkunGan dan lindunGan...


aPabila aku melangkah keluar, kanan dimulakan sebagai azimat keberkatan. Wajah dihiasi senyuman, keluar daripada kepahitan. Kanan sekali lagi memulakan bicara. Sapaan salam bersambut mesra. Hangat pertama meresap melaluinya.

Terus menerus aku melangkah. Pawana yang berhembus lembut, curi-curi masuk ke ruang terbuka. Langsung mendinginkan tubuh ini. Sambil mata dikejam, tangan dua mendepang. Memberi izin ikhlas, pawana menyentuh segalanya.

Melangkah sekalian ke sana. Menuju kepada suatu arah, kanan. Berhenti. Mata bulat menghunus pandangan tepat ke hadapan.... Tiada kata. Hilang bicara. Kosong. Pawana yang menghilir lembut berubah menjadi garang. Panahan kasar dan tajam tepat ke arah satu sasaran.

Aku masih lagi dalam lingkungan. Kanan dan dingin pawana. Hanya melihat lingkungan di hadapan terus merobek dan menghancur lumat sesuatu yang tadi membuat aku hilang kata dan bicara.

Syukur, aku masih dalam lindungan.

0 lonjakan suara: