BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, May 30, 2010

Babak: Teruja takut

Seminggu yang lalu,

Pelbagai dugaan menimpa.

Pertamanya, semasa ke klinik temankan Mak Cik menerima rawatan, ada misi yang tanya umur saya.

'Oh, dah cukup untuk terima suntikan h1n1.'

'Ok, boleh.' tanpa ada rasa gentar dengan jarum yang akan menusuk ke dalam tubuh. Saya pun menandatangan borang persetujuan.

Mula-mula rasa ok je. Pulang ke rumah, rasa penat pula. Tangan kanan yang kena suntik tu rasa berat. dan mula datangkan kesan. Adik call. Dengan rasa terujanya, saya nyatakan yang saya terima suntikan h1n1. Adik yang seorang jururawat, dengan selamba kata:

'akak terima?'

'iya lah. kenapa?'

'suntikan tu ada kesan sampingan. kalau antibodi tak kuat boleh bawa maut. kesan sampingannya seperti demam dan sengal2 otot.'

'ha?'

'Jururawat kat sana takde bagi tau ke?'

'tak pun.'

'ish, mana boleh macam tu. kat tempat kerja adik, siap bagi ubat lagi. untuk elak demam.'

Akhirnya saya demam 2 hari. Alhamdulillah, antibodi kuat. dan saya masih hidup. Pengalaman yang menakutkan. Saya tahu, mati memang akan berlaku pada semua orang. Saya berdoa selalu, hidup dan mati saya dalam lindungan Tuhan. Amin.

..sambung lain kali, mak ajak keluar ke kedai.

0 lonjakan suara: