BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, May 30, 2010

Babak: Teruk disakiti

DAlam masa saya demam, demam yang teruk...tiba diduga cabaran emosi yang paling kuat. Terbukanya di sini, bila hati sering disakiti...jiwa rasa dirobek-robek, sentapan bagai mahu tercabut. Namun, saya masih bersyukur. Itu tandanya, Allah masih menyayangi saya dan saya masih dalam lindungan-Nya. Jangan bermanja sangat dengan diri. Sesekali relakan ia dicabar sedaya mungkin.

Bergantung kepada semangat diri dan hati, sokongan keluarga yang banyak membantu dengan kata-kata, 'sabar, sabar dan sabar'. Alhamdulillah, emosi dan fizikal saya semakin baik.

Kesakitan ini walau tidak terlihat pada luaran, tapi dalamannya hanya Allah saja yang tahu.

'Lebih baik diam, daripada berkata yang jujur dan benar namun masih diragui.'

'hati remuk redam, apabila dituduh dengan kata-kata atau lebih saya anggap sebagai ungkitan..'

'ibu dan ayah mengajar, terima teman seadanya...jangan memandang harta dan rupa, tetapi berkawanlah kerana hati dan nuraninya yang baik.'

::suatu masa pernah saya dikata tidak mengenang budi dan hanya bersama ketika senang. Bertambah remuk redam pilu segala kesakitan apabila dikata begini. Saya hanya mampu berdoa untuk kesejahteraan yang mengata saya begitu. Moga suatu hari nanti dia sedar selamanya saya bersama dia. Mungkin sekarang dia tidak nampak. Siapalah saya untuk mengajar dia erti keikhlasan yang ada dalam hati saya ini.

Apa pun, selagi ada hayat saya jalani dengan cara saya sendiri. Saya tahu saya jujur, saya tahu saya berniat baik. Dan saya tahu saya sentiasa bersama insan-insan yang menyayangi.

Biarlah apa kata orang, saya hanya manusia biasa, tak mampu menutup mulut ramai orang yang berkata buruk.

Paling penting sekali pesanan terbaik buat saya, 'Allah ada.'

terima kasih hati dan diri, semoga masih mampu bertahan menerima dugaan-dugaan Allah. Dan menambah amal ibadat hanya kerana Allah. Biarlah apa yang mahu dikata orang, ingat diri masih ada Allah.

Amin.

0 lonjakan suara: