BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, October 31, 2009

MInggu itu dan kini

beberapa minggu yang lalu, saya sibuk menyiapkan tugasan. kerap kali juga saya memesan nescafe di kantin. kononnya bagi mengubat rasa kantuk. ya, ada benarnya. namun, pesan seoarang rakan, 'jangan diamalkan selalu minum cafe, tidak elok untuk kesihatan.'

beberapa minggu itu juga, susuk wajah mula berubah. kata kakak, kelihatan sedikit cengkung. mungkin kerana tidak enak tidur. mungkin.

dan beberapa minggu itu, saya seperti tidak menghiraukan persekitaran. bukan tidak, hanya kurang. ya, kurang.

saya jadi hairan, seorang sahabat email saya sudah jarang bersua khabar pada Yahoo Mail. dan sahabat saya itu juga sudah jarang sms saya. adakah kerana kesibukan saya dia menyepi? adakah kerana dia juga sibuk, lalu mendiamkan diri? segalanya berputar pada benak. itu sahaja.

moga sahabat saya itu, sihat-sihat sahaja. dan tiada apa-apa yang buruk berlaku padanya. moga segalanya selamat. amin.

beberapa minggu yang sibuk, dan kini menjelang sudah minggu peperiksaan. sedikit lega kerana saya punya masa untuk meluah rasa. menulis dan membaca. membaca dan menulis. :)

moga segalanya berjalan lancar. dengan izin Tuhan. amin.

2 lonjakan suara:

BuNgA PuJaAn said...

salam kasih..
ya..
nescaffe itu tidak elok andai kerap menjadi pilihan...
namun diri ini juga selalu begitu..
tetap memilih nescafe.
hari-hari...
sehari berkali kali.
hehehe.

buat sahabat itu...
doa saya juga semoga dia selamat.
moga allah sentiasa melindungi dia.
amin..

hasni Jamali said...

salam manis,
terima kasih Rehan. :)
moga dia senang sejahtera selalu