BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, November 11, 2008


hi,
hmm...kembali seperti biasa. Minggu peperiksaan. Biasanya pelajar atau murid atau lebih besar lagi mahasiswa, atau juga para sarjana. Apa-apa jua, semua gelaran itu membawa kita kepada satu titik hebat perdebatan. Bukan debat biasa, tetapi debat antara ilmu dan tuntutannya. Ulangkaji dan belajar tersisip rapi dalam benak masing-masing.

Begitu juga saya. Namun apa-apa yang ingin saya perkatakan di sini ialah, pada setiap menjelangnya hari peperiksaan, jiwa saya akan terarah kepada sesuatu yang berlainan. Yang lain itu bukan pelik sangat pun. Hanya meluangkan masa dengan permainan video, membaca (yang jarang dilakukan ketika bukan minggu peperiksaan), dan bersenda dalam lena (bermimpi indah).

Saya akui, menelaah juga menjadi rutin. Tetapi hanya dalam waktu yang singkat. Pandangan sekeliling menganggap saya 'relax'...namun hati saya juga turut berdebar ketika kaki menjejak ke dalam dewan peperiksaan. Hmm, tidak kurang juga menggeletar, terketar dek kesejukan air-cond...heheh....

namun apa pun saya harapkan...keputusan peperiksaan sentiasa yang terbaik. Prinsip saya, 'Sentiasa tenang, yang penting segalanya adalah terbaik.' Ya! InsyaAllah...

6 lonjakan suara:

Nik KrEaTiF said...

hai Hasni yang di rindui...

begitu lah situasi Nik apabila Exam..susah nak ingat semua apa yang kita baca...tapi Kita tawakal kepada Allah setelah kita berusaha kan..semoga kejayaan menjadi milik kita...selamat maju jaya..

Nik KrEaTiF said...

has nti kita buatkan sup untuk Dr. Mawar erk...kita kan sukakan masakan..haha

mysarah said...

salam..Has thanx 4 everything..
nanti sy belikan awk bakso lg ya.

hasni Jamali said...

nik,
suka masakan or suka makan?
hahaha.....

hasni Jamali said...

salam sarah yang tabah,
hmmm...terima kasih. lepas ni boleh rasa bakso dari air tangan sarah sendiri ya! pasti lebih enak!

mysarah said...

salam Hasni..
kalau nak masak bakso saya kena belajar dari dr.Mawar. dia pakar dalam masak memasak ni. saya budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan.